• Seo Tips

    Oprettet den 8. oktober 2013

    Skrevet af admin

    Tags

    De sidste års stramninger i Googles algoritme har gjort, at det er sværere end nogensinde at manipulere med søgemaskinen – og gudskelov for det. De to store opdateringer, som kaldes Panda og Penguin, har for alvor lukket en masse huller, når det drejer sig om især to ting:

    1. Dårligt indhold udelukkende skrevet for at ranke højt i Google
    2. Unaturlige links som kun er oprettet for at forbedre placeringen i Google

    Mange mener, at Google har ændret politik med disse to opdatering, men i bund og grund ønsker Google det samme som hidtil, nemlig at det bedste og mest relevante indhold skal øverst i søgemaskinen ved en given søgning – hverken mere eller mindre. Og at dette indhold – fordi det er godt – automatisk bliver delt på nettet og dermed får links og anden omtale fra for eksempel sociale medier.

    Hvordan kan virksomheder få fordel af disse ændringer?

    Som virksomhed har man nu god mulighed for at udnytte disse ændringer. Nemlig ved at producere indhold til ens hjemmeside, der kvalitetsmæssigt er bedre og mere omfangsrigt end det ens konkurrenter laver. Og blive ved med at gøre det – vedvarenhed er en afgørende faktor på nettet. Men hvordan gør man så det?

    Den typiske virksomheds hjemmeside består af beskrivelser af firmaet, produkter, services og måske en mulighed for kontakt. I nogle tilfælde kan der også være tilknyttet en webshop eller virksomheden er måske udelukkende en webshop. Men den slags indhold er ikke længere nok for at komme til tops i Google. Der skal mere indhold til for at tiltrække kunderne og indhold som er relevant for dem og som supplerer de varer eller ydelser, man sælger.

    Det er her en blog kommer ind i billedet! En blog er egentlig bare en række artikler, der vises i kronologisk rækkefølge, men som giver læserne mulighed for at kommentere og dele indholdet – man inddrager således kunderne. Og samtidigt kan man via bloggen tiltrække læsere tidligere i købsprocessen, hvor de måske endnu ikke har hørt om din virksomhed.

    Jeg kan give et eksempel. Tavlecentret sælger skærme, tavler, whiteboards og tilbehør til virksomheder. Og de gør det via en online shop også. Mange af deres kunder anvender udstyret i forbindelse med såkaldte LEAN projekter. Så for at ramme kunderne tidligere i købsprocessen – nemlig når virksomhederne overvejer LEAN – har Tavlecentret oprettet en blog, hvor man skriver kvalitetsindhold om lean og den tankegang, der ligger bag. Den opdateres ca. en gang om ugen og du kan se bloggen her.

    Et andet godt eksempel er advokatfirmaet Sankt Petri i København, der har oprettet en blog på www.ditselskab.dk. Bloggen henvender sig til iværksættere og andre, der skal stifte et selskab og indeholder en masse, fantastisk godt indhold, der er krydret med videoer og guides. Samtidigt sælges der stiftelse af selskaber på siden – så det meget indhold er altså med til at trække kunder i butikken. Du kan f.eks. lave en søgning på det nye ‘iværksætterselskab’ og se hvor godt placeret ditselskab.dk er. Simpelthen fordi indholdet er supergodt og indholdrigt.

    Så hvordan kan du udnytte en blog? Hvilket indhold kan du oprette, der er med til at trække besøgende til din hjemmeside? Det er spørgsmål, du bør stille dig selv. Og så må du hellere komme i gang med at skrive – og helst før din konkurrent…

    Dette indlæg blev oprettet tirsdag 8. oktober 2013 kl. 11:47 og er oprettet i Seo Tips. Du kan følge kommentarer til dette indlæg ved at følge dette RSS 2.0 feed. Du kan give en kommentar eller en trackback fra din website.
  • 0 Kommentarer

    Se nærmere på nogle af de kommentarer, der er afgivet til denne artikel.

  • Skriv en Kommentar

    Lad os vide, hvad du mener.

  • Navn:

    Email (required):

    Website:

    Besked: