• Seo Tips

    Oprettet den 20. maj 2019

    Skrevet af admin

    Tags

    SEO har udviklet sig voldsomt i mange år og det selv om det stadig er en relativ ny disciplin. SEO opstod for alvor først, da Google blev så dominerende i starten af 00’erne og har så siden været en benhård kamp om at opnå gode placeringer i søgemaskinen, så man kan få flere besøgende og flere kunder.

    Og igennem hele perioden – ca. 15-17 år – har det været en duel om enten at forsøge at slå Google eller efterleve de retningslinjer, som søgemaskinen har. I starten var det i høj grad et spørgsmål om at slå Google ved hjælp af lyssky metoder – også kaldet black har SEO. I dag er det mere et spørgsmål om at giver brugerne, det de vil have (supergodt indhold) og så efterleve Googles retningslinjer samtidigt.

    En af de brancher, der i mange år har kæmpet hårdt i Google er sex-industrien. Det er vel nok den branche, der er gået længst og længst over stregen, når det kommer til SEO. For her er konkurrencen virkelig benhård med mange søgninger mange spillere på markedet. Det har smittet af på online markedet for sexartikler, der er vokset eksplosivt de senere år. Også her er en topplacering forretningskritisk, men man er gået en anden vej end at forsøge af manipulere Google. Nu drejer det sig om indhold.

    Salget af sexlegetøj er steget kraftigt og rigtigt mange danskere køber ind i de mange webshops og får tilsendt de mange forskellige varer helt anonymt. Nemt og mere bekvemt end at skulle ned i en forretning for at spørge til råds.

    Men det har så også åbnet op for at forbrugerne skal have information og rådgivning på en anden måde. Og det får de så via meget udførlige guides og brugsanvisninger. På den måde rammer de forskellige webshops deres brugere i starten af en kunderejse, hvor man måske ikke ved, hvilket produkt, man skal have, men kun er ude og undersøge markedet for et bestemt stykke voksenlegetøj.

    Og det er præcis på den måde SEO skal anvendes og som mange andre brancher kunne lære af. Vi kan tage et (frækt) eksempel:

    En kvinde overvejer om hun måske også skulle anskaffe sig et stykke intimt-legetøj. Så hun starter med at søge helt bredt efter “dildo”. Her kommer der rigtigt mange guides op, der forklarer om de forskellige typer, materialer, rengøring, vibrator, størrelser og meget andet jeg ikke har forstand på. Men hun bliver klogere og det er det vigtigste.

    Hun vælger at hun er mest interesseret i en “realistisk dildo” og søger efter dette, hvorefter den sidste søgning bliver en ‘realistisk dildo silikone”.

    Hvis man som webshop ikke har supergodt indhold, der matcher disse søgninger i HELE kundens kunderejse, så har man ikke en chance for at begå sig på et konkurrencepræget marked. Og de fleste markeder er efterhånden meget konkurrencepræget online, så du skal i gang med at skabe dette indhold for at kunne begå dig i fremtiden.

    Dette indlæg blev oprettet mandag 20. maj 2019 kl. 14:56 og er oprettet i Seo Tips. Du kan følge kommentarer til dette indlæg ved at følge dette RSS 2.0 feed. Du kan give en kommentar eller en trackback fra din website.
  • 0 Kommentarer

    Se nærmere på nogle af de kommentarer, der er afgivet til denne artikel.

  • Skriv en Kommentar

    Lad os vide, hvad du mener.

  • Navn:

    Email (required):

    Website:

    Besked: