Kategorier
Nyheder

Kvalitetsindhold er det nye sort i SEO

Sidste år skrev jeg om, hvilken betydning Panda og Penguin har haft for mange hjemmesider i Google og at blogging er vejen frem til succes. Dette er der absolut ikke noget forkert i – det gælder stadig. Men efter at mange er begyndt at blogge og skrive artikler online er det logisk nok blevet sværere at komme til tops ved mange søgninger. Og derfor kan det være svært at få “normale” artikler til at ranke godt, selv om de forsøger at ramme et long-tail søgeord.

Så for at få succes må man gå en anden vej. Det kan kun ske ved at lave absolut kvalitetsindhold, der er betydeligt bedre end hvad der ellers findes af indhold om det samme emne. Jeg kalder det selv for Superindhold – et engelsk navn er en Power Page. Og ud over at indholdet skal være kvalitetsmæssigt helt på toppen, så skal det også være så godt, så andre får lyst til at omtale det og dele det på nettet. Så indholdet kan tiltrække links, der både giver trafik fra selve linket, men også medvirker til en højere placering i Google.

Superindholdet skal også gerne kunne ramme to målgrupper – dels din normale målgruppe (dine kunder) og dels de meningsdannere, som meget gerne skulle omtale og skrive om dit superindhold.

Et godt eksempel på superindhold er en guide om tør hud, som Kimovi netop har offentliggjort. Tør hud er meget omtalt på nettet og det er fra mange autoritære hjemmesider som netdoktor.dk, sundhedsguiden.dk og mange andre, så for at kunne slå disse er man nødt til at lave noget, der er meget bedre og som er let at omtale og dele for andre. I dette tilfælde forsøger man at ramme bloggere – som der er mange af – og magasiner og ugeblade. Endnu er guiden ikke kommet helt til tops, men så snart omtalen begynder at vise sig, kommer resultaterne i Google også.

Hvis du vil læse meget mere om superindhold og linkbuilding kan jeg anbefale backlinko.com.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *