• Seo Tips

    Oprettet den 30. januar 2019

    Skrevet af admin

    Tags

    For lokale virksomheder er det vigtigt at blive fundet i Google. Det er her søgningerne foregår i dag og de har afløst den gamle telefonbog. Hvis man f.eks. skal finde en tandlæge, ja så er det Google man går til.

    Derfor er det uhyre vigtigt, at virksomheder, som henvender sig til lokale forbrugere, er placeret i toppen af Googles søgemaskine for ellers får man ganske enkelt ikke nye kunder. Den optimering kalder man for lokal SEO og den adskiller sig på nogle områder fra almindelig SEO.

    Den helt almindelige SEO skal naturligvis også udføres for lokale virksomheder. Det vil sige ting som:

    • Godt indhold
    • Optimering af title- og metatags
    • Billedoptimering
    • Interne links
    • og de mange andre faktorer, der betyder noget

    Men derudover er der nogle faktorer, der er altafgørende for at blive godt placeret for en lokal søgning. Lad os tage dem her.

    NAP

    NAP er engelsk og står for Name, Address, Phone – altså Navn, Adresse og Telefonnummer. For at blive fundet er det utroligt vigtigt at lige præcis disse oplysninger fremgår på hjemmesiden og andre steder, hvor virksomheden er nævnt på nettet. Og det er vigtigt, at det er præcis det samme!

    Er dit firmanavn, Firma ApS, så er det vigtigt at det lige præcis er det, der fremgår alle steder og ikke Firma, Firma Tandlæge eller noget andet. Det samme gælder for din adresse og telefonnummer.

    Årsagen til dette er, at du gerne skulle findes i kortet, der vises på de lokale søgninger:

    Google My Business

    En anden meget vigtig faktor er, at du opretter din virksomhed i Google My Business, som er Googles “katalog” over virksomheder. Her skal du angive så mange oplysninger som muligt – altså du skal udfylde alle felter! Har din forretning åbent på bestemte tider, så skriv det endelig ind for som du kan se på kortet, så kommer det til at stå på kortet. Upload også gerne billeder og skriv gerne nyheder og små artikler på din My Business konto – det hjælper alt sammen til at Google anser dig for vigtig og placerer dig højt i søgemaskinen.

    Anmeldelser

    Som det også fremgår af kortet, har alle de viste tandlæger anmeldelser fra brugere. Det løfter også placeringen i Google og gør at man bliver vist på kortet. Og der skal ikke nødvendigvis så mange til for at komme til tops. I eksemplet har to af tandlægerne kun 3 anmeldelser. Det afhænger af din branche og dit lokale område, hvor mange, der er nødvendige.

    Har du godt SEO optimeret indhold, udfyldt din NAP korrekt, oprettet en flot Google My Business side og mange gode anmeldelser, så skal du nok komme til tops i Googles lokale søgninger.

    Dette indlæg blev oprettet onsdag 30. januar 2019 kl. 10:03 og er oprettet i Seo Tips. Du kan følge kommentarer til dette indlæg ved at følge dette RSS 2.0 feed. Du kan give en kommentar eller en trackback fra din website.
  • 0 Kommentarer

    Se nærmere på nogle af de kommentarer, der er afgivet til denne artikel.

  • Skriv en Kommentar

    Lad os vide, hvad du mener.

  • Navn:

    Email (required):

    Website:

    Besked: