Dette er efterhånden ikke længere en nyhed, men derfor er det godt at få slået fast, at meta keywords ikke har nogen betydning for din ranking i Googles søgemaskine. Matt Cutts fastslår på Googles officielle blog, at Google ikke har anvendt disse meta-tags i sin ranking-algoritme i mange år og højst sandsynlig heller ikke kommer til det igen. Så for placeringen i Google er de altså totalt irrelevante.
Google stoppede brugen af meta keywords for mange år siden, da folk begyndte at misbruge dem og fyldt mange og ganske ofte totalt irrelevante søgeord i deres meta-tags. Matt Cutts vil dog ikke helt afvise, at man vil begynde at bruge dem igen, men han anser det for usandsynligt. Så du kan udfylde dem, men gør det kun med relevante søgeord – ellers bør du helt undlade.
I øvrigt gør Google brug af Meta Description. Ikke til ranking af websites men til brug i selve søgeresultaterne. Som regel er det meta-beskrivelsen der anvendes i søgeresultaterne, men Google kan finde på at tage anden tekst fra siden, hvis de anser den for mere relevant. Så bliv ved med at skrive en god, relevant og sælgende meta-beskrivelse.